Markedsudvikling er et meget vigtigt punkt på listen over ekspansion og succes, når det kommer til virksomhedsekspansion, herunder geografisk ekspansion, hvilket ville være smart for mange virksomheder at fortsætte med.
Personligt tror jeg, at det handler om at have noget generelt, som alle ønsker at have fingrende i. Der har de et produkt som er relativt let at blive interesseret i for alle mennesker, ligegyldigt nationalitet eller kultur. Det kunne for eksempel være noget som vægttabsprodukter, som slankepiller, fordi alle ønsker at se godt ud udseendemæssig.
Det vil derfor være godt for virksomheder at blive ved med at indtræde nye markeder, og specielt nu, hvis virksomhederne vælger at blive børsnoteret. Efter børsnotering, har de fået øget deres kapital, hvilket gør, at de har flere penge at rykke rundt med.
De ekstra penge de nu har opnået kunne bruges til at komme ind på nogle nye markeder, og få markedsført det brand, som de har fået succes med i de andre lande.
Der kunne de også bruge forlæns integration, og oprette virksomhedens stores, så hele konceptet ville blive lanceret på en let og tilgængelig måde, på de nye markeder.
Så længe de stadig kan finde vækst ved at udbygge forretning via ekspansion, forlæns integration og intensivering, bør de fortsætte med det.
Så de ikke har gang i for mange ting, så det ender med at det ikke vil blive en helhjertet indsats over hele linjen, og da de i forvejen har en innovativ produktudvikling, og fint dybt sortiment, er der ingen grund til at begynde at blive mindre opmærksomme på ekspansion, forlæns integration og intensivering, som på nuværende tidspunkt er nødvendig for at øge deres vækst.